HANDELSVILKÅR FOR KØB PÅ NETTET

Betaling/SSL

I vores webshop kan du betale med:

  • Dankort
  • eDankort
  • VISA
  • MobilePay
  • Forbrugsforeningen
  • MasterCard

Alle priser er i danske kroner (DKK). De er gebytfri og inklusive 25% moms. Vi benytter vi SSL teknologien (secure socket layer) til at kryptere dine data, således at ingen andre har mulighed for at læse de oplysninger du sender til os via nettet. Endvidere gemmer vi ikke kreditkort oplysninger.

Er du i tvivl om sikkerheden ved betalingskort, kan du kontakte os via butik@milolydogbillede.dk.

Når du benytter betalingskort, trækker vi først beløbet ved afsendelse/afhentning af bestillingen.

Internet tilbud

Tilbud på vores hjemmeside, der er markeret med ”Internet tilbud”, er ekstraordinære gode tilbud som vi har lavet.
For disse tilbud gælder, at tilbuddet KUN kan bestilles via e-shoppen. Desuden vil købet IKKE være omfattet af vores udvidede garantiregler. Det gælder 30 måneders garanti til Club Panasonic medlemmer. Til gengæld er købet naturligvis stadig omfattet af købelovens bestemmelser.

Leveringstid og fragt

Vores normale leveringstid er typisk dag til dag levering, Hvis det er vare fra fjernlager beregnes 3-5 hverdage, fra du har modtaget bekræftelsen på din bestilling. Hvis du bestiller varer som er midlertidigt udsolgt, vil du blive informeret via e-mail med oplysning om leveringstidspunkt.
Ønskes en vare ikke grundet forlænget leveringstid/restordre, har du naturligvis mulighed for at afbestille varen.

Alle bestillinger til og med 30 kg leveres fragtfrit (kr. 0,-) hele landet med GLS.
Dog max 20 kilo til GLS Pakkeshop.
Fragt på varer over 30 kg udgør, kr. 399,-
Straks levering fra butik til Storkøbenhavn, kr. 399,- 

Du kan ligeledes vælge at afhente varen i butikken. Vi gør opmærksom på at bestillingen ikke er endegyldig, før du modtager en mail om at vi har modtaget den fra dig.

Forbrugerbeskyttelse

Som kunde har du altid de rettigheder, som fremgår af Forbrugerrådets regler. Hvis et køb henvises til Forbrugerrådets Klagenævn, retter vi os altid efter nævnets anbefaling.
Klik her for at komme til Forbrugerrådets hjemmeside om sikker e-handel: www.forbrugersikkerhed.dk

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til René Milo. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk

Hvis der er noget galt med produktet (reklamationsret)

Købelovens mangelregler finder anvendelse på varekøb hos milolydogbillede.dk.
Når du handler på milolydogbillede.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen være rettidig.
Ved reklamation skal varen afleveres/sendes til B1 Rødovre Centrum ApS, c/o Milo Lyd og Billede ApS Rødovre Centrum 1 M, st. 22.
2610 Rødovre. Herefter vil vi informere dig om det videre forløb.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Vi har brug for følgende information, hvis du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelsen, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på nettet hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

  1. Har modtaget din vare
  2. Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvist
  3. Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Klik her for at gå til fortrydelsesformular

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varer uden samtidig at give os tydelig meddelelse herom.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder bl.a. for: større TV o. lign.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til kr. 699,-

Du kan altid vælge selv, at aflevere varen direkte til os.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Udførte ikke finansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.

  1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  3. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.
  4. Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købesummen retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købesummen

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købesummen.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale og har modtaget varen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling enten via bankoverførsel eller med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, da dette fremmer ekspeditionen. Fremsendes varen ikke i original emballage med tilhørende betjeningsanvisninger, evt. fjernbetjening og andet medfølgende tilbehør, anses dette som en værdiforringelse af varen, som du hæfter for.

Sikkerhed ved brug af betalingskort

Til alle betalingstransaktioner med betalingskort bruger vi et sikkert betalingssystem, hostet og drevet af QuickPay. Løsningen omfatter bl.a. kryptering af overførsler, kryptering af lagrede informationer, en omfattende systematisk test, virusbeskyttelse og anvendelse af krypterings-certifikat. Du vil blive afkrævet kortnummer og udløbsdato samt kontrolciffer ved betaling med kreditkort. Der skal ikke afgives pinkode i forbindelse med køb på Internettet.

Forbehold

Der tages forbehold for tekstfejl, billedfejl, prisstigninger, leverancesvigt, samt ændringer i moms og andre afgifter. Varer sendes alene til adresser i Danmark. Hvis det viser sig, at B1 Rødovre Centrum ApS ikke kan gennemføre ordren på grund af de nævnte forhold, vil vi hurtigst muligt give meddelelse herom. Fremsendelse af ordrebekræftelse er ikke til hinder for, at vi kan gøre forbeholdet gældende.

Persondatapolitik

Vi gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling - herunder navn, adresse, telefonnummer, e-mail og hvilke varedata, som vedrører dig.
Alle oplysninger bliver behandlet fortroligt og vil aldrig blive videregivet til tredjepart. Når der indsamles personoplysninger via vores webshop, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Oplysninger opbevares maksimum 5 år hvorefter de slettes.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret og oplysningerne opbevares ikke krypteret. Du kan når som helst blive slettet fra databasen ved at give os besked pr. telefon eller e-mail.

Som registreret hos B1 Rødovre Centrum ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til butik@milolydogbillede.dk.